پکیج رژیمی خود را انتخاب کنید

تخفیف ویژه! کاهش وزن 2 الی 6 کیلوگرم در ماه زیر نظر متخصصین تغذیه و رژیم درمانی!
پکیج-تیتانیوم
پکیج-برنزی

میخوای شروع کنی ولی هنوز مردد هستی!؟ در واتساپ پاسخگوی سوالات شما هستیم!

شما هم می‌توانید...

برخی از مراجعین بسیار موفق الودایت



ابزارهای رایگان رژیمی الودایت

همین حالا محاسبه کن!
2(1)
1(1)

4(1)
3(1)

مطالب علمی

کاملترین مطالب علمی مرتبط با علم تغذیه و رژیم درمانی با منابع علمی معتبر:
تیر 20, 1400

خواب راحت و با کیفیت !چی بخوریم؟

خوب خوابیدن برای سلامت بدن شما فوق العاده مهم است. چراکه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن را کاهش دهد، مغز شما را سالم نگه داشته و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. به طور کلی توصیه می شود هر شب بین 7 تا 9 ساعت بدون وقفه بخوابید. روشهای زیادی برای تقویت خواب خوب وجود دارد از جمله ایجاد تغییر در رژیم غذایی چراکه برخی از غذاها و نوشیدنی ها خاصیت تقویت خواب دارند. در این مطلب به بهترین غذاها و نوشیدنیهایی اشاره می کنیم که می توانید قبل از خواب بخورید تا کیفیت خواب شما را افزایش دهد.
تیر 20, 1400

سلامت چشم ها ! مواد مغذی مفید

ینایی احتمالاً مهمترین حواس پنجگانه است. سلامت چشم با سلامت عمومی همراه است. چند ماده مغذی وجود دارند که به ویژه برای سلامت چشم شما مفید هستند. این مواد مغذی به حفظ عملکرد چشم کمک کرده، از چشم شما در برابر امواج مضر محافظت می کند و از پیشرفت بیماری های دژنراتیو وابسته به سن می کاهد. می خواهیم چندین ماده مغذی مفید برای سلامت چشم معرفی کنیم. خیلی از افراد معتقدند که هرچه سبزیجات بیشتری مصرف کنید بهتر است. با این حال تحقیقات نشان می دهد که ممکن است همیشه اینگونه نباشد. مطالب زیر به بررسی شواهدی می پردازد که تعیین می کند روزانه چند وعده سبزیجات بخورید تا بیشترین اثرات سلامتی را داشته باشند.
تیر 20, 1400

برچسب حقایق تغذیه ای ! آنچه باید بدانید

برای اولین بار در 20 سال گذشته سازمان غذا و دارو (FDA) برچسب حقایق تغذیه ای تمام محصولات غذایی بسته بندی شده را به روز کرده است. این برچسب ها علاوه بر طراحی ساده، از اطلاعات تغذیه ای جدید و به روز برخوردار هستند.
تیر 20, 1400

پیکا ! تمایل به خوردن یخ بیماری هست؟

هیچ چیز به اندازه خوردن یخ تراشیده در یک روز گرم تابستان لذت ندارد. تکه های یخ کوچکی که در ته لیوان شما می چرخند شما را خنک کرده و تشنگی شما را برطرف می کنند. هنگامی که بیمار هستید، مکیدن مکعب های یخ می تواند خشکی دهان را بدون ایجاد حالت تهوع برطرف کند. اما در مورد جویدن تکه های یخ سخت مستقیم از فریزر چه می کنید؟ آیا برای شما بد است؟ خوردن مکعب یخ ممکن است یکی از فعالیت های مورد علاقه سگ شما باشد ، اما برای شما می تواند یک بیماری زمینه ای را نشان دهد. پاگوفاژی نام بیماری پزشکی است که به معنی خوردن یخ اجباری است. میل به یخ می تواند نشانه کمبود تغذیه یا اختلال در خوردن باشد. حتی ممکن است به کیفیت زندگی شما آسیب برساند. جویدن یخ همچنین می تواند منجر به مشکلات دندانی مانند از بین رفتن مینای دندان و پوسیدگی دندان شود.
تیر 20, 1400

۵ رژیم غذایی عالی برای زنان بالای ۵۰ سال

بسیاری از زنان بالای 50 سال بدنبال رژیم های غذایی هستند که به بهبود عملکرد قلب یا مغز و همچنین به کنترل علائم یائسگی یا تقویت سلامت کلی کمک کنند. رژیم های غذایی که در این بحث پیشنهاد شده اند بر اساس معیارهای زیر انتخاب شده اند: آسان بودن رژیم: برای پیروی خوب از رژیم ارائه دستورالعمل های روشن و لیست های خرید ساده و مکمل های غذایی در صورت لزوم ضروری هستند. سازگار بودن: شما می توانید با توجه به ترجیحات شخصی و نیازهای تغذیه ای تغییرات رژیمی دلخواه خود را اعمال کنید. خیلی محدود کننده نیستند: نیازی به حذف گروههای غذایی از برنامه رژیمی خود نخواهید داشت. از نظر تغذیه ای متعادل هستند: مقدار متناسب چربی و پروتئین سالم، منابع کربوهیدرات با کیفیت و ریز مغذی های مورد نیاز خود را دریافت می کنید.
تیر 20, 1400

سلامت قلب با غذاهای کم نمک

احتمالاً شنیده اید که خوردن نمک زیاد می تواند مضر باشد. گاهی اوقات بدون اینکه حتی خودتان متوجه شوید دچار اختلال می شوید. به عنوان مثال نمک زیاد در رژیم غذایی شما می تواند منجر به فشار خون شود که تشخیص آن به خصوص در ابتدا برای فرد دشوار است. فشار خون بالا می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد که از جمله دلایل اصلی مرگ و میر در جهان می باشند. این خطر با افزایش سن نیز افزایش می یابد. از جمله عوامل خطرناک فشار خون می توان به شرایط خاصی مانند دیابت، سابقه خانوادگی و ژنتیک و انتخاب سبک زندگی اشاره کرد. با این وجود می توانید گزینه های سبک زندگی خود را در جهت کمک به کنترل فشار خون خود اصلاح کنید. توصیه ها بر این است که مصرف سدیم خود را به کمتر از 2300 میلی گرم در روز محدود کنید، یعنی تقریباً مقدار سدیم موجود در یک قاشق چای خوری نمک. با این حال حتی کاهش متوسط نمک نیز می تواند به بهبود سلامت کمک کند. برچسب های غذایی را بخوانید و غذاهایی را انتخاب کنید که دارای برچسب "کاهش سدیم" یا "بدون نمک افزوده" باشند و یا غذاهایی را انتخاب کنید که کمتر از 5 درصد مقدار توصیه شده روزانه نمک داشته باشند. در اینجا چند وعده غذایی سالم و کم سدیم را معرفی می کنیم.
تیر 20, 1400

سرماخوردگی و آنفولانزا ! درمانهای خانگی چیست؟

سرماخوردگی خود را در خانه درمان کنید. بیمار بودن حتی وقتی در خانه در رختخواب هستید هم جالب نیست. ترکیبی از بدن درد، تب، لرز و گرفتگی بینی رنج آور هستند. درمان های خانگی زیادی وجود دارد که می تواند علائم شما را کاهش دهد و شما را به حالت طبیعی برساند. اگر بعد از چند هفته هنوز احساس بیماری کردید حتما با پزشک خود در میان بگذارید. اگر در تنفس مشکل دارید، ضربان قلب سریعی دارید، احساس ضعف می کنید یا علائم شدید دیگری دارید، بهتر است زودتر به پزشک مراجعه کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا بینید چه درمانهای خانگی برای سرماخوردگی و آنفولانزا وجود دارند.
تیر 19, 1400

قهوه بدون کافئین (دکافئینه) خوب است یا بد؟

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است. بسیاری از افراد هستند که از نوشیدن قهوه لذت می برند اما به دلایل شخصی یا پزشکی بایستی مصرف کافئین خود را محدود کنند. برای این افراد قهوه بدون کافئین گزینه ای عالی است. قهوه بدون کافئین دقیقاً مانند قهوه معمولی است با این تفاوت که کافئین آن حذف شده است. در اینجا این نگاهی دقیق به قهوه بدون کافئین و اثرات سلامتی آن، چه خوب و چه بد، می اندازیم.
تیر 9, 1400

نمک واقعا مضر است؟

نمک یک ترکیب طبیعی است که معمولاً برای چاشنی غذا استفاده می شود. علاوه بر افزایش عطر و طعم غذا، از آن به عنوان نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شود و می تواند به جلوگیری از رشد باکتری ها کمک کند. با این وجود طی چندین دهه گذشته نمک شهرت بدی پیدا کرده است و با بیماری هایی مانند فشار خون بالا، بیماری های قلبی و حتی سرطان معده مرتبط می باشد. در واقع طبق آخرین دستورالعمل های رژیم غذایی توصیه می شود مصرف سدیم را به کمتر از 2300 میلی گرم در روز محدود کنید. به خاطر داشته باشید که نمک حاوی حدود 40٪ سدیم است، بنابراین این مقدار توصیه شده برابر است با حدود 1 قاشق چای خوری (6 گرم) نمک. با این حال برخی شواهد نشان می دهد که نمک می تواند روی افراد مختلف تاثیر متفاوتی بگذارد و ممکن است به اندازه ای که قبلا تصور می شد، بر بیماری قلبی تأثیر نداشته باشد. در اینجا می خواهیم بحث کنیم که آیا واقعا نمک برای شما مضر است یا خیر.
تیر 9, 1400

عسل و اثرات شگفت آور آن بر سلامتی

از دوران باستان عسل به عنوان غذا و دارو استفاده می شده است. عسل فواید سلامتی متعددی به همراه دارد. عسل به ویژه هنگامی که به جای قند تصفیه شده که 100٪ کالری خالی است استفاده شود، بسیار سالم است.در اینجا به مزیت های برتر عسل در سلامتی اشاره خواهیم کرد.
خرداد 31, 1400

نمک ! مقدار مجاز چقدر هست؟

سدیم که اغلب به آن نمک گفته می شود تقریباً در هر چیزی که می خورید و می نوشید وجود دارد. این ماده در بسیاری از غذاها به طور طبیعی وجود داشته یا طی فرایند تولید به سایر مواد غذایی اضافه می شود و به عنوان ماده طعم دهنده در خانه و رستوران ها استفاده می شود. مدتی است که ارتباط سدیم با فشار خون بالا و آسیب عروقی شناخته شده است. این امر به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی ، نارسایی قلبی و بیماری های کلیوی را افزایش می دهد. بنابراین توصیه به دستورالعمل های مصرف سدیم اهمیت ویژه ای دارد، هرچند ممکن است رژیم کم سدیم برای همه افراد کارساز نباشد. در اینجا در مورد اهمیت سدیم، خطرات احتمالی مصرف بیش از حد یا مصرف کم و مقدار سدیم روزانه صحبت خواهیم کرد.
خرداد 30, 1400

ارتباط بین مصرف شکر و شیرینی ها و افسردگی

غذا می تواند تأثیرات زیادی بر روحیه و احساسات شما بگذارد. وقتی گرسنه هستید و غذا می خواهید، ممکن است بدخلق، ناراحت یا حتی عصبانی شوید. وقتی غذای خوشمزه ای می خورید، ممکن است احساس سرخوشی و شادی کنید. غذایی که می خورید همچنین می تواند بر سلامتی شما تأثیرات طولانی مدت داشته باشد. به ویژه خوردن بیش از حد قند می تواند خطر ابتلا به اختلالات خلقی، از جمله افسردگی را افزایش دهد. قند به طور طبیعی در کربوهیدرات های پیچیده مانند میوه ها، سبزیجات و غلات وجود دارد. همچنین در غذاهای تصفیه شده ساده مانند ماکارونی، کیک، محصولات پخته شده، نان، نوشابه و آب نبات وجود دارد. خوردن زیاد قندهای ساده ممکن است خطر ابتلا به افسردگی، اختلالات خلقی و سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهد.
خرداد 30, 1400

قهوه چقدر کافئین دارد؟

قهوه بزرگترین منبع غذایی کافئین است. یک لیوان متوسط ​​قهوه حدود 95 میلی گرم کافئین دارد. با این حال این مقدار کافئین بین نوشیدنی های مختلف قهوه متفاوت است و می تواند از تقریباً صفر تا بیش از 500 میلی گرم باشد.
خرداد 22, 1400

قهوه در برابر جذب آهن!

غذاها و نوشیدنی های حاوی کافئین در اکثر رژیم های غذایی امروزی به کالاهای اصلی تبدیل شده اند. قهوه از محبوب ترین نوشیدنی هاست. کافئین که در قهوه فراوان است یک محرک طبیعی می باشد. با این حال برخی ادعا می کنند که قهوه و کافئین در جذب برخی مواد مغذی مانند آهن تداخل ایجاد می کنند. در نتیجه به برخی از افراد توصیه شده است که از مصرف قهوه و کافئین خودداری کنند. در اینجا درباره چگونگی تأثیر قهوه و کافئین بر جذب آهن بحث خواهیم کرد.
خرداد 12, 1400

نوشیدنی های طبیعی خواب آور

استراحت شبانه خوب اغلب به عنوان یک جز مهم در سلامتی نادیده گرفته می شود. کارشناسان توصیه می کنند بزرگسالان 18 تا 60 سال حداقل 7–9 ساعت هر شب بخوابند. خواب کم یا زیاد با افزایش خطر ابتلا به افسردگی، دیابت، بیماری های قلبی و حتی مرگ همراه است. خوابیدن حداقل 7 ساعت کامل در هر شب همیشه آسان نیست. خوشبختانه انواع نوشیدنی هایی وجود دارند که خواب آور بوده و می توانند به شما کمک کنند. در اینجا چندین نوشیدنی آورده شده است که ممکن است خواب شما را به طور طبیعی بهبود بخشد.
خرداد 12, 1400

ولع خوردن ! مبارزه نهایی!

بسیاری از افراد تمایل به خوردن غذاهای ناسالم دارند مخصوصاً وقتی رژیم دارند. در حقیقت، تصور می شود که حدود 50٪ از مردم به طور منظم هوس غذایی می کنند که می تواند تلاش آنها برای تغذیه سالم را از بین ببرد. در اینجا مواد غذایی سالمی که می توانند میل شما به خوردن را بدون خرابکاری در رژیم غذایی تان ارضا کنند شرح می دهیم.
اردیبهشت 18, 1400

سبزیجات ! چه مقدار در روز باید بخوریم؟

خوردن مقدار کافی سبزیجات در روز بسیار مهم است. سبزیجات نه تنها مقوی هستند بلکه می توانند در برابر بیماری های مختلف از جمله دیابت، چاقی، بیماری های قلبی و حتی انواع خاصی از سرطان ها نقش محافظت کننده داشته باشند. خیلی از افراد معتقدند که هرچه سبزیجات بیشتری مصرف کنید بهتر است. با این حال تحقیقات نشان می دهد که ممکن است همیشه اینگونه نباشد. مطالب زیر به بررسی شواهدی می پردازد که تعیین می کند روزانه چند وعده سبزیجات بخورید تا بیشترین اثرات سلامتی را داشته باشند.
اردیبهشت 18, 1400

آیا آبمیوه به اندازه نوشابه مضر است؟

آب میوه به طور کلی سالم و بسیار برتر از نوشابه شیرین تلقی می شود. بسیاری از سازمانهای بهداشتی با صدور بیانیه های رسمی مردم را به کاهش مصرف نوشیدنی های شیرین تشویق می کنند و چندین کشور تا بستن مالیات بر نوشیدنی های شیرین پیش رفته اند. با حال برخی از افراد معتقدند كه آب میوه سالم نیست و به اندازه نوشابه شیرین برای سلامتی شما مضر است. توضیحاتی که در زمینه مقایسه آب میوه و نوشابه در زیر می دهیم بر اساس آخرین شواهد علمی می باشد.
اردیبهشت 12, 1400

سبزی بیشتر بخور ! روش های خلاقانه

گنجاندن سبزیجات در وعده های غذایی بسیار مهم است. سبزیجات سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدانها هستند و به تقویت سلامتی و مبارزه با بیماریها کمک می کنند. علاوه بر این سبزیجات به دلیل کم کالری بودن برای مدیریت وزن نیز مفید هستند. توصیه هایی برای اینکه بزرگسالان روزانه چندین وعده سبزیجات مصرف کنند وجود دارد اما گاهی برای برخی از افراد رعایت آن دشوار است. خیلی از افراد خوردن سبزیجات را دوست ندارد اما ما چندین روش منحصر به فرد برای گنجاندن سبزیجات در برنامه غذایی شما توضیح خواهیم داد تا هرگز از خوردن سبزیجات سیر نشوید.
اردیبهشت 11, 1400

میوه یا سبزی؟ کدوم رو بخوریم!

روش‌های زیادی برای کاهش وزن سریع وجود دارد البته به شرط آنکه متخصص تغذیه کاهش وزن سریع را به شما توصیه کند و در واقع آن را برای شما مجاز بداند. اکثر مردم می دانند که میوه و سبزیجات مفید هستند، اما بسیاری از آنها با تفاوت بین آنها آشنا نیستند. از نظر ساختاری، طعم و مواد مغذی، تفاوت های زیادی بین میوه ها و سبزیجات وجود دارد. در اینجا نگاهی دقیق تر به تفاوت میوه ها و سبزیجات و فواید سلامتی آنها خواهیم داشت.

با تیم متخصصین الودایت بیشتر آشنا بشید!